Simdi aşağıda sunduğum alıntı olan ve benim de biraz sadeleştirip biraz
da Türkçeleştirdiğim yazıda belli temalara dikkat çekmek istiyorum. Göğe seyahat, yecuc mecuc, sed, beyaz boğa ve ölmeden göğe yükseltilme
Kehf Suresinde gecen Zülkarneynin İdris ve Hanok (Enoch) ile ortak noktalari:
Kehf suresinde gecen olaylar Hz Musa ve bir alim (buyuk ihtimalle Hızır) arasında gecen bir kac ilginç hikaye anlatır ve Zulkarneyn adında alim bir kişiden bahseder. Biz de buradan hareketle Hz. Zülkarneyn’i tanımaya başlıyoruz. Demek ki bu kişi bir peygamber ya da o derecede salih bir kişi olmalıdır ki Kehf suresindeki ana konuda olsun. Ayrıca biliyoruz ki peygamberlerden bazıları, örneğin Yunus peygamber Kur’an’da, kendi adıyla anıldığı gibi bazen Sahibu’l-hut bazen da Zü’n-nun şeklinde anılmıştır. Zulkarneyn de başka bir ad ile Kur’an’da geçiyor olabilir.
Az önce belirttiğimiz üzere, Meryem suresi de Kehf suresi paralelinde idi. Meryem suresi 88-93. ayetleri kanalıyla, Hristiyanlar tarafından ilah mesabesine getirilmiş olan Hz. İsa’yı konu edinerek “Allah’ın oğul edindiği” iftiralarına itiraz etmişti. Dikkatimizi çeken husus, Kutsal Kitap müfredatına paralel şekilde, göğe alınmış salih bir kul, aynen Hz. İbrahim gibi sıddık bir nebi olan, nimete ermiş İdris Peygamber’in, Kutsal Kitap’daki adıyla Hanok’un da bu arada anılmış olmasıdır. İdris Peygamber biraz da demircidir.
Zira belli ki “göğe alınmış” olması nedeniyle o da, yani Hanok da Hz. İsa gibi tabulaştırılmıştır. Dolayısıyla Ehl-i Kitap’tan birileri Hz. Muhammed’e, göğe yükseltilmiş Hanok’u, yani Zülkarneyn’i bilip bilmediğini, biliyorsa nasıl bildiğini merak etmiş olmalılar ve sormuşlardır. Acaba Hz. Muhammed onu da Hz. İsa gibi bir peygamber ve bir salih kul olarak mı görmekte, yoksa daha üst bir mertebede mi kabul etmektedir?
Kehf suresinde geçtiği üzere, Zulkarneyn, yani İdris Peygamber, yani Hanok semavi bir yolculuk yapmaktadır. Yolculuk bakımından Zulkarneyn’in eylemi Hz. Musa’nın Hz. Hızır’ı araması ve Hz. Hızır ile Hz. Musa’nın eylemleri paralellik arz eder. Metinde geçen “sebeb” kelimeleri nedeniyle bu yolculuğun semavi olduğu, manevi bir mirac olduğu düşünülebilir. O "sebeb" bir uzay aracı da olabilir. Bakınız İskender Türe - Zülkarneyn.
Zülkarneyn’in bu seyahatinin, sulak ve ağaçlarla gölgeli cennet ile kıraç ve örtüsüz cehennem tasvirleri sunan Apokriflerden Enoch (Hanok) Kitabı’ndaki verilerle benzer olduğu söylenebilir. Bilindiği üzere Kur’an ehl-i kitab halkını (hristiyan ve musevi) nice kutsal metinleri ve kavramları gizlemiş olmakla suçlamaktadır. Mesela bu kitap enteresan bir şekilde, Mesihi temsil eden boynuzlu beyaz bir boğadan bahsetmektedir. Ölmeden göğe yükseltilmiş olmasına ve Apokrif kitapta “boynuzlu beyaz boğa” simgesiyle kıyamet tasvirinde yer alan Mesih’ten bahsetmiş olmasına bakılırsa halk tarafından Hanok , şefaati makbul bir kurtarıcı, belki İlya ve İsa gibi beklenen bir mehdi ve Mesih gibi algılanmış olabilir. Zülkarneyn’in Yecüc Mecüc’le anılması da yine Kıyamet olgusuyla ilgilidir ve Yecüc Mecüc Kutsal Kitap müfredatında mevcuttur. İşte bütünüyle Kehf suresi ve Zülkarneyn kıssası bozgunculuğu tarif etmekte ve bozguncularla mücadele yöntemlerinden bahsetmektedir. Zayıf ve çaresiz bir halk Zülkarneyn’e sığınarak kendisinden, ülkede bozgunculuk yapan Yecüc Mecücü durduracak, onlara engel olacak bir set kurmasını, gerekiyorsa bu hususta ücret de verebileceklerini söylerler.
Kehf Suresinde gecen Zülkarneynin İdris ve Hanok (Enoch) ile ortak noktalari:
Kehf suresinde gecen olaylar Hz Musa ve bir alim (buyuk ihtimalle Hızır) arasında gecen bir kac ilginç hikaye anlatır ve Zulkarneyn adında alim bir kişiden bahseder. Biz de buradan hareketle Hz. Zülkarneyn’i tanımaya başlıyoruz. Demek ki bu kişi bir peygamber ya da o derecede salih bir kişi olmalıdır ki Kehf suresindeki ana konuda olsun. Ayrıca biliyoruz ki peygamberlerden bazıları, örneğin Yunus peygamber Kur’an’da, kendi adıyla anıldığı gibi bazen Sahibu’l-hut bazen da Zü’n-nun şeklinde anılmıştır. Zulkarneyn de başka bir ad ile Kur’an’da geçiyor olabilir.
Az önce belirttiğimiz üzere, Meryem suresi de Kehf suresi paralelinde idi. Meryem suresi 88-93. ayetleri kanalıyla, Hristiyanlar tarafından ilah mesabesine getirilmiş olan Hz. İsa’yı konu edinerek “Allah’ın oğul edindiği” iftiralarına itiraz etmişti. Dikkatimizi çeken husus, Kutsal Kitap müfredatına paralel şekilde, göğe alınmış salih bir kul, aynen Hz. İbrahim gibi sıddık bir nebi olan, nimete ermiş İdris Peygamber’in, Kutsal Kitap’daki adıyla Hanok’un da bu arada anılmış olmasıdır. İdris Peygamber biraz da demircidir.
Zira belli ki “göğe alınmış” olması nedeniyle o da, yani Hanok da Hz. İsa gibi tabulaştırılmıştır. Dolayısıyla Ehl-i Kitap’tan birileri Hz. Muhammed’e, göğe yükseltilmiş Hanok’u, yani Zülkarneyn’i bilip bilmediğini, biliyorsa nasıl bildiğini merak etmiş olmalılar ve sormuşlardır. Acaba Hz. Muhammed onu da Hz. İsa gibi bir peygamber ve bir salih kul olarak mı görmekte, yoksa daha üst bir mertebede mi kabul etmektedir?
Kehf suresinde geçtiği üzere, Zulkarneyn, yani İdris Peygamber, yani Hanok semavi bir yolculuk yapmaktadır. Yolculuk bakımından Zulkarneyn’in eylemi Hz. Musa’nın Hz. Hızır’ı araması ve Hz. Hızır ile Hz. Musa’nın eylemleri paralellik arz eder. Metinde geçen “sebeb” kelimeleri nedeniyle bu yolculuğun semavi olduğu, manevi bir mirac olduğu düşünülebilir. O "sebeb" bir uzay aracı da olabilir. Bakınız İskender Türe - Zülkarneyn.
Zülkarneyn’in bu seyahatinin, sulak ve ağaçlarla gölgeli cennet ile kıraç ve örtüsüz cehennem tasvirleri sunan Apokriflerden Enoch (Hanok) Kitabı’ndaki verilerle benzer olduğu söylenebilir. Bilindiği üzere Kur’an ehl-i kitab halkını (hristiyan ve musevi) nice kutsal metinleri ve kavramları gizlemiş olmakla suçlamaktadır. Mesela bu kitap enteresan bir şekilde, Mesihi temsil eden boynuzlu beyaz bir boğadan bahsetmektedir. Ölmeden göğe yükseltilmiş olmasına ve Apokrif kitapta “boynuzlu beyaz boğa” simgesiyle kıyamet tasvirinde yer alan Mesih’ten bahsetmiş olmasına bakılırsa halk tarafından Hanok , şefaati makbul bir kurtarıcı, belki İlya ve İsa gibi beklenen bir mehdi ve Mesih gibi algılanmış olabilir. Zülkarneyn’in Yecüc Mecüc’le anılması da yine Kıyamet olgusuyla ilgilidir ve Yecüc Mecüc Kutsal Kitap müfredatında mevcuttur. İşte bütünüyle Kehf suresi ve Zülkarneyn kıssası bozgunculuğu tarif etmekte ve bozguncularla mücadele yöntemlerinden bahsetmektedir. Zayıf ve çaresiz bir halk Zülkarneyn’e sığınarak kendisinden, ülkede bozgunculuk yapan Yecüc Mecücü durduracak, onlara engel olacak bir set kurmasını, gerekiyorsa bu hususta ücret de verebileceklerini söylerler.
No comments:
Post a Comment